Søk

En anbefalning fra meg

Jeg har nok tidligere nevnt denne personen for dere. Det er kanskje ikke så rart så inspirerende hun er. Hun er også så ekte og jordnær, slik jeg oppfatter henne. Så derfor liker jeg henne så godt. En ekte og ærlig person, i kontakt med seg selv. Eirin Kristiansen. Tidligere har jeg lest hennes første bok som jeg nok har fortalt dere om før. "Miss Independent". Hun kom nå med en ny bok i 2019 som jeg sikkert også har nevnt for dere i et tidligere innlegg. Men denne gangen tenkte jeg å skrive ned noen ting fra boken hennes (så langt jeg har lest) som jeg finner veldig hjelpsomme og interessante. April, side 86 Siterer: "På søndager liker jeg å sette meg ned ved stuebordet og forberede meg på den kommende uken. Jeg tar på meg noe comfy, tenner stearinlys, lager meg en kopp te, setter på litt musikk og gjør det til en hyggelig greie! Hvilke møter har jeg? Når har jeg deadlines? Avtaler med venner? Hva skal jeg spise? Når skal jeg trene? Hvis jeg skal få dagene til å gå rundt samtidig som at jeg skal klare å runde to-do-listene mine, kreves det struktur og nøye planlegging." I dette delkapittelet forteller hun om sine tips til en mer organisert uke, er du typen som lett kjenner på frustrasjonen når det blir litt mye eller mister kontrollen på ukens agenda så kan disse tipsene komme godt med. For det handler om så mye mer enn å bare ha kontroll på gjøre målene. Men også på det man har lyst til og som man trenger. For med god planlegging kan man få tid til alt. Eller i hvert fall nesten alt.

Januar, side 24 & 25 Siterer: Kognitiv Terapi: Eksempler på hvordan man kan jobbe med Kognitiv terapi for å endre tankegangen til det positive i hverdagen. 1. Finn frem penn og papir. Tegn tre kolonner fordelt slik; hendelse, følelse, alternativ følelse. 2. Tenk på en sitiasjon hvor du følte deg krenket, såret eller nedstemt. * Fyll ut hva som skjedde, eller skriv hva som fikk deg til å føle deg slik, i kolonnen hendelse. * I kolonnen følelse, skriver du de umiddelbare følelsene du fikk i øyeblikket hendelsen fant sted. For eksempel: "Da kvinnen i butikken stirret rart på meg, følte jeg meg utilpass og stygg. Jeg lurte på hva som var galt med meg." * I kolonnen alternativ følelse skriver du det du kunne tenkt istendenfor, på en positiv måte. For eksempel: "Kvinnen i butikken stirret på meg fordi hun syntes genseren min var fin, og lurte sikkert på hvor jeg hadde kjøpt den!" Dette er øvelser som jeg tror de fleste av oss kan ha godt av å praktisere. Jeg skal ikke legge skjul på at dette er noe jeg personlig sliter mye med. Ved å praktisere dette som en daglig øvelse etterhvert som hendelsene intreffer vil du etterhvert lære deg å bruke de alternative følelsene automatisk. Selv uten penn og papir.


Februar, side 48 Siterer: Måter å praktisere #selflove: For å nå målene og drømmene dine må du ha troen på deg selv. Hvis ikke du har troen på deg selv, hvorfor skal noen andre ha det? Det første steget er å jobbe med å bli litt mer glad i deg selv, og det fantastiske, unike mennesket du er. Lettere sagt enn gjort, tenker du? Det tenkte jeg også i starten. Men, hvis du legger litt ekstra tid og effort ned i å gi deg selv og kroppen din mer oppmerksomhet denne måneden, vil du garantert føle deg bedre ved månedsskiftet. Og du, ikke glem å vedlikeholde rutinene restene av året og de kommende månedene. Resten av livet faktisk! " Det listes opp 10 tips til hvordan å praktisere selflove. Her en av mine favoritter: Siterer: #4. Ikke sammenlign deg selv med andre. Ingen er som deg. Tenk litt over sosiale-medier rutinene dine: Hvordan føler du deg egentlig etter at du har rundt instagram-feeden? Føler du deg bra med deg selv, eller blir du ofte rett og slett sliten og nedstemt fordi "alle andre er så perfekte"? .....

Dette var mitt utgangspunkt for en uke uten sosiale-medier. Jeg hadde en uke i Januar, det var ikke bestemt at det skulle være èn uke men det var det det ble. 7 dager uten sosiale-medier. Alle appene ble slettet fra telefonen min, og det merkeligste var at jeg ikke savnet dem i denne perioden. Jeg levde der og da et bedre liv uten og var mer klar over påvirkningen den hadde på meg når jeg da logget på igjen en uke senere.

Boken tar for seg en og en måned. Men tips og masse nyttig innhold. Jeg finner boken veldig inspirerende og kjenner meg også igjen i mye av det som er skrevet. Boken heter "Ditt beste år" og er skrevet av Eirin Kristiansen og publisert av Gyldendal forlag. -Cecilie Hansen (sessahansen)

Kontakt 
Har du spørsmål om samarbeid, kommer fra en fortetningsvirksomhet som ønsker annonsering eller bare har et spørsmål du ønsker å stille meg ? Send meg en e-post så svarer jeg forløpende! 
FOLLOW @ INSTAGRAM

© 2023 by Annie Branson. Proudly created with Wix.com