Søk

My Vacay Cyprus

Tenkte at siden det ble litt begrenset med blogging under Kypros turen min skulle jeg lage et innlegg nå med litt mer utfyllende detaljer om dagene og hva vi foretok oss. For når man er på ferie så er man jo på ferie for å slappe av. Så derfor stresset jeg ikke med å blogge hver dag, for vi skulle jo også faktisk få gjort ting. Men fikk samlet opp en del bilder fra turen og gått gjennom de nå og plukker ut mine favoritter og forteller dere litt rundt de.

Første dagene ble brukt på å bli litt kjent. Vi gikk til bassenget etter frokost om morgenen og var der store deler av dagen før vi gikk for å ordne oss til middag. Etter dette var det ut å spise og bli litt kjent. Vi hadde fått perfekt plassering i forhold til alt. Midt i sentrum av alle butikker, ikke for langt unna stranden eller utelivet.

Bildene under er faktisk fra en del i Barstreet, men som dere ser er det utrolig dødt der på dagen. Tror vi kanskje så maks 5-10 mennesker i løpet av gå turen rundt der.

Vi fant også BedRock Cafè, hvilket jeg syntes var veldig moro! Temaet her er jo tatt utifra BedRock serien som gikk på Cartoon når jeg var liten. Syntes det var gøy å se hvordan de har brukt dette som et tema, og syntes virkelig de hadde fått det til og.

Så var det tilbake til solingen igjen. Jeg har for en gangs skyld ikke blitt brent på denne turen. Takket være at jeg smurte meg godt, ofte og med en solkrem jeg virkelig kan anbefale! Både ansikts solkremen fra Cosmica og solkremen for kropp fra Vichy er nå blitt mine ny favoritter etter denne turen.

Jeg har slitt med litt fet og uren hud og kjøpte derfor en egen solkrem egnet for ansikt fra Cosmica. Den er ikke fetende, trekker raskt inn i huden, gir fuktighet og er ekstra vannresistent hvilket jeg syntes er viktig da jeg bader mye når jeg er i syden. Og i legden om solkremen ikke hadde vært vannresistent hadde det blitt slitsomt å smøre seg så sykt ofte haha.

Solkremen var Vichy kan jeg hvert fall love at sitter godt etter bading, for den slet jeg nesten med å få vasket av når vi skulle dusje før middag. Den sitter så utrolig godt, så den kan du med sikkerhet bade med. Den er heller ikke klissete som mange andre solkremer og det elsket jeg også med akkurat denne.

Middagen siste kvelden ble biff. Jeg hadde nesten hele turen gått for noe som var safe, som jeg visse jeg mest sannsynlig likte og ble fornøyd med. Har tidligere (til og med i Norge) opplevd å få dårlig biff så turte ikke bestille dette før de to siste kveldene. Så JA, det ble biff to dager på rad. Etter dette bestilte jeg dessert. Men som man ser på bildet var det fire skjeer oppi der, den var beregnet på mer enn èn. Og jeg var bare en. Så på trass prøvde jeg så godt jeg kunne å spise opp hele alene men jeg ble ærlig skikkelig dårlig fordi jeg rett og slett hadde spist for mye. Stappmett sier jeg bare.

Etter å ha tatt en liten fem minutters på hotellrommet og slappet av litt bestemte vi oss for å bruke opp noe av småmynter våres da det var siste kvelden. Så vi dro tilbake til tivoliet vi var på den første kvelde og brukte myntene våres på ren skjær moro der. Ble karuseller, både loopen og en liten tur på den nostalgiske neste karusellen som mange kanskje kjenner igjen fra de var små. Store barn leker best sier jeg bare haha. Så kjøpte vi ennå en ekstraordinær drink, pina colada. Men denne gangen i en kokosnøtt og ikke i en ananas. Utrolig god, og så moro å få den servert sånn.

Ble også noen bilder ute på verandaen samme kvelden med meg og Ingrid, må jo ha noen bilder sammen som minner fra turen. Var veldig rart hvor fort det egentlig gikk. Føltes ut som det gikk fort samtidig som det føles ut som vi hadde vært der en hel måned.

Og til slutt, når vi hadde kommet oss til flyplassen gikk det opp for meg at vi faktisk skulle hjem. Jeg hadde ikke tenk så mye over det på morgenen når vi sjekket ut osv. Da gikk ting stort sett i ett kjør fra vi stod opp så fikk ikke så mye betenkningstid. Men når vi kom til flyplassen og ventet på å få gå ombord i flyet innså jeg at en ukes lang ferie var over og at nå var det hjem til Norge. Både litt godt og litt surt.

Rakk ikke før komme hjem før jeg begynte å planlegge min neste tur. Og ser frem til å få den turen i boks også.

Cecilie Hansen (Sessahansen)

Kontakt
Har du spørsmål om samarbeid, kommer fra en fortetningsvirksomhet som ønsker annonsering eller bare har et spørsmål du ønsker å stille meg ? Send meg en e-post så svarer jeg forløpende!